دانلود پروژه خانواده و نقش آن در ابراز محبت و مهرورزی
نوشته شده توسط : ketabpich

تعداد صفحات:43
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
پیشگفتار
اهداف
پیشینه تحقیق
روش تحقیق
ارتباط بین ساختار خانواده بر ابراز محبت و پیامدهای رفتاری جوانان و نوجوانان
وضعیت اقتصادی
اجتماعی سازی
استرس
رفاه روانشناختی مادری
مقایسه میزان مهرورزی در بین خانواده های دارای فرزند خوانده، دو والدی تنی، مادر تنها، پدر خوانده و مادر خوانده
بد نام سازی بعنوان یک فاکتور کلیدی
اجتماعی سازی توسط دو والد به صورت بهینه
تحقیق طلاق و والدین ناتنی: تقدم روابط تنی
تاثیر فرآیند های خانواده
اهمیت ساختار خانواده در پیش بینی رفاه روانی، مهرورزی و کیفیت روابط اعضای خانواده
مهرورزی در سیره امام موسی کاظم(ع)
موانع مهرورزی
نتیجه گیری
منابع

چکیده:
بدون شک ابراز مهر و محبت به شیوه های مختلف صورت میگیرد و فقط یک موضوع عاطفی و روانی نبوده و به تمام جنبه ها و زوایای زندگی یک فرد مربوط میشود. بنابراین ابراز محبت میتواند به شکلهای مختلفی بروز نماید که مشخص ترین آن تاثیر روانی و عاطفی است، اما درصد بسیار زیادی از ابراز محبت میتواند به صورت جنبه های مادی باشد. باید توجه داشت که ابراز محبت باید در تمام جنبه های آن مورد توجه قرار بگیرد، چه مادی و چه معنوی. این تحقیق علاوه بر جنبه های مادی و معنوی ابراز محبت که معمولاً به صورت آگاهانه در خانواده ها بروز میکند مواردی را که به صورت غیر آشکار میتواند بر ابراز محبت در خانواده تاثیر داشته باشد مورد بررسی قرار میدهد. بعنوان مثال نقش ساختار خانواده در میزان ابراز محبت و یا تاثیر خانواده های مشکل دار در میزان ابراز محبت و بالعکس (یعنی تاثیر محبت و مهرورزی بر روی ساختار خانواده و بهبود روابط) مورد بررسی قرار گرفته است.
والدین بر فرزندان خود به روش های گوناگون اثر میگذارند، مکانیسم های مختلفی که ممکن است اثرات ساختار خانواده بر پیامدهای رفتاری فرزندان را نشان دهد، بی شمار است. با این وجود چهار مکانیسم اولیه که در منابع مختلف درباره آن ها بحث شده است عبارتند از: وضعیت اقتصادی، اجتماعی سازی والدین، استرس کودکی و رفاه روانشناختی مادری.
چهار دیدگاه تئوریک باعث فرضیه هایی درباره این که آیا ساختارهای خانوادگی از یکدیگر متفاوتند و اگر هستند چگونه، شده است. یک دیدگاه این است که بدنامی فاکتور کلیدی است که منجر به پیامدهای توسعه ای ضعیف میشود.
خانواده های فرزند خوانده رفاه کمتر و کیفیت روابط ضعیف تری نسبت به خانواده های واقعی نشان میدهند. مادر خوانده ها بیان میکنند که بچه های آن ها بیشترین مشکلات برون سازی را دارند.
دومین دیدگاه این است که اجتماعی سازی توسط دو والد بهینه است. اگر این مسئله درست باشد، باید انتظار داشت که خانواده های تک والدی بدتر از سایر چهار نوع دیگر باشند. مشخص شده که مادران تنها رفاه کمتری نسبت به مادران متاهل داشتند. آن ها در روشهای سازگار از سایر خانواده ها متفاوت نبودند و بچه ها در خانواده های مادر تنها هیچ تفاوتی در رفاه یا سایر روابط در مقایسه با سایر خانواده ها گزارش نداده اند.
سومین دیدگاه بر تقدم روابط تنی با دو والد تاکید دارد. بر اساس این دیدگاه میتوان انتظار داشت که خانواده های تک والدی، والد ناتنی و فرزند خوانده در مقایسه با خانواده هایی که دو والد متاهل که با فرزندان تنی خود زندگی میکنند، ناقص هستند. یافته های تحقیقی حمایت محدودی برای این دیدگاه ایجاد میکند.
دیدگاه چهارم اهمیت فرآیندهای خانواده در همه ساختار های خانواده را بیان میکند و بیان میکند که ساختار خانواده در پیش بینی رفاه و کیفیت روابط و میزان مهرورزی و کیفیت روابط نسبتاً غیر مهم است.

 





:: برچسب‌ها: ابراز محبت, استرس, تحقیق, جوانان, خانواده, دانلود, رفاه, طلاق, كيفيت, محبت, معارف, معنوی, مكانيسم, مهرورزی, نوجوانان, والدين, وضعيت اقتصادی, پروژه, پژوهش ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 اسفند 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: